tirsdag 29. september 2009

Supervaskekonå!! :D

Ja då va d faktisk nesten ei heile uka si sist eg oppdaterte bloggen min. Må innrømma d atte tiå fyke her nere. så min kjære pappa påpeika på lørdag, eg hadde vore her i 2 uker allerede då. nå bevege d seg mot 3 uker. e kje lenge te jul nå folkens!!! :D
Meen..før d komme halloween. Å ja..d feire di skikkelig her borte i forhold te oss kjedelige nordmenn. Eg glede meg so ein unge te kostyme, fest å halloweengodter. d ska bli utrulig skoj.
Skumle ting e jo gøy! Å når me då snakke om skumle ting, så må eg få fortella dåkker om min tur neri edinburgh dungeons.
Eg å 3 klassevenniner fra Irland tok turen ner der på lørdag å gjett om d va gøøy!
Edinburgh dungeons e ein skrekktur, der du følge ei ruta onna bakken å møte på masse skuespelarar så har kledd seg ut som, mannen me ljåen, torturistar, kannibalar, spøkelser osv. De fortelle dg skrekkhistoriar eller hoppe fram å skremme dg. Turen va kje direkte skummel, men mær nervepirrande fordi ein heila tie går ront å vente på at noe eller noen ska hoppa ut på dg mens du gikk å følte dg fram i mørket. D va kjempe løye. ;D
På søndag va eg på besøk sjå stine å di i leiligheten deiras i Edinburgh å preika, så tv å spiste nystekte boller. D va bara fantastisk koselig. Når eg for derfra så va eg 100% sikker på at eg komme te å bytta ut halls i egen leilighet te neste år. misforstå meg rett her altse; halls e supert å bu i, flott rom, sosialt å veldig enkelt i forhold te at eg bur 50 meter fra klasseromme mitt. Men ein føle ikkje at d e lika himakoselig så d e me ein leilighet me skikkelig stua, sofa, tv, kjøkken, stort bad osv. d e nok både positive å negative sider me begge deler, sånn så d e me d mesta. ;p

Ellers så har eg for fuste gången prøvd vaskemaskinane her nere, å eg kan kje akkurat sei at d gikk knirkefritt. Ikkje d atte eg ødela noe, men d va bara d å få di te å funka. Hilde Marie tutla inn der hu vettu, me alle kledne sine å begynte å trykka di inn i den fuste ledige maskinen hu så. Så sko hu finna ut kor hu putta vaskemiddele henne. Men der va der jo ingensteder å hella d. hmm...då får me spørra litt mær erfarne vaskerar då. "excuse me dear, do you knwo where I put the powder?" "ehem...well..first thing, that's the dryer, not the washing machine". jaaaa...d forklare jo ein heil del. "Don't think I'll get my clothes clean in that one then," fyrte eg rødmande tebake. D viste c jo at jentå, så sikkert va flærre år yngre enn meg, måtte hjelpa meg me resten o, for eg fatta ingen verdens ting av maskinane. "That's what you get from letting your mum wash your clothes your whole life". ;p Men nå e klednå vaska å hengt opp, å beinå e oppe på bordet ijen. hæælig! :D

Nå e d ein god natts søvn før 3 timar me muscoloskeletal anatomy imårå tidlig. e enkli kjempe gøy å spennande, men så utrolig veldig vanskelig. bara imårå å torsdag ijen nå før d e långhelg. glede meg! ska sjå om eg klare å finna meg ein internettcafe då å at eg får spilt litt WoW, for d har de jo stengt internetten for her. Sleipingane!! =/
Cheerio! :D

3 kommentarer:

  1. Hahahahhahahahaha...eg leeeeer...ååå...stakkars millen...d va nesten så han på BiG d..."klærne mine lukter reint, men de er ikke d"...naj, me vaske kje klær i tøymyknar;)haha...håpe du har lært d nå....nå e d 4,5 time te eg ska opp..må såva litt...litt spente nå ja....klem te deg=)=)=)

    SvarSlett
  2. Fantastisk,ha,ha,ha.Me lære så lenge me leve.Neste gång går det smertefritt.Huska du ka du sa når eg sko lære deg å vaska? eg vil ikkje læra for då må eg bara vaska sjøl,he,he.Klem fra hu så har skjemt deg bort.

    SvarSlett
  3. Ha ha :) Sko vert å hjolpe deg eg Hilde Marie :D
    Det virke kjempe kjekt der borte, kos deg MASSE!! :D

    SvarSlett