søndag 6. desember 2009

pynting og baking og alt for mye smaking!!

Siden eg sist oppdaterte har me nå gått over i desember måned og d e ganske masse så har skjedd på kort tid. Mitt førsta prosjekt e levert inn (noe så e ganske skumelt) så d håpe me går bra. Detta va et prosjekt der me fikk ein pasient så nettopp hadde fått nytt kne å ein fysioterapeut hadde undersøkt han å satt opp ein plan for kossen han sko behandla an. Me sko då gå go for d fysioterapeuten hadde satt opp å forklara koffer det va sånt. Ikkje verdens mest interessanta prosjekt, men d va likavel ganske lererikt. ;) Eg har og vore på besøk på sykehuse samen me ein 3-års student så e i praksis for å sjå kossen d foregår. D va utrolig spennande. Hu va utplasert på nervekirurgi/nervemedesin. Glede meg utrolig masse t d e min tur. :D

Nå e eg i full gang me lesing på anatomieksamen så e heilt forferdelig omfattande. alle muskler, bein, småting på bein, sener, ledd i heile overkroppen + testing av detta ska konnas te onsdag så for øyeblikket har ikkje Marie noe sosialt liv. nesten da. ;p eg grue meg heilt fææælt! eg vett liksom at eg klare å bestå, å eg trenge kje noe aent heller for karakterene våre telle kje før 3 og 4 åre, men d gjør d kje noe mindre skummelt for d om. prestasjonsangst og nerver kan få ein d å sei masse dumme feil ting på eksamenen. isj!! be for meg folkens!!! =)
Men d ska bli godt å bli ferdig me an og. Eg ska inn tidlig så eg e ferdig kl 10. Då bere d rett te studentbaren der alle ska møtas når di e ferdige å så ska heile fysiogujengen ut å feira ilag. D blir fantastisk skoj...for nå ahr eg kje vore ute på å og dag. :D

litt sosialliv har hu jo. Forrige helg va eg og Gemma å handla julapynt å pynta leiligheten våras. romme mitt har eg kje pynta ennå så d får eg hiva opp ilde av seinare. å kjenne dåkker meg rett så blir vel d ront påsketider. ;p i tillegg har eg bakt litt julakaker..å mær ska d bli og. jentene virke fornødde me d. :D Me i jentegjengen feirte og fyste søndag i advent me adventlystenning, kinamat (mmmm), å dro den stora madrasså mi inn på kjøkkene kor me alle knødde oss sammen for å sjå "alene hjemme" ve siden av julatree våras. :) d va ein superdigg kveld som me ska gjenta i mårå (2 søndag i advent). då står hvertfall "alene hjemme 2" på planen..å kanskje ein te? :D glede meg veldig hvertfall. D e finfint me sånne oppturar i eksamenshverdagen. =)

Eg har og noen heilt fantastiske foreldre så har sendt meg pakkekalender. JIPPI!!! :D d va noen misunnelige fjeser på campus når di så kalenderen så hang på veggen min å eg tror neon av di e mær spente enn meg ka så e i alle pakkane for eg får stadig tekstmeldingar me "what was it today?? tell me!!". ;) Caroline va spesielt fasinert å sa d at mammen min e hennas inspirasjon å at hennas ungar ska få sånnein kalender sitede for sånn vassen sjokoladekalender. =)


Eg vett kje heilt om eg får oppdatert noe mær før eksamen nå, men d komme definitivt noe rett ittepå for å fortella koss d har gått. Pluss masse bilder fra frmatidige julafestar o.l.
Og forresten: 2 UKER TE EG SKA HIM TE MAMMEN OG PAPPEN MIN!!! <3
Ønsk meg lykke te på onsdag allesammen og kryss fingrane dåkkas! eller som me anatomiproffar seie: cross your second and third phalanges. ;p
XXOX <3

3 kommentarer:

  1. Nå har me kost oss me bloggen din.Fint dåkker har pynta.Me her i heimen tenke på deg og ønske deg lykke t på onsdag.Detta mestra du.Klem fra oss hima.Glad i deg. Kos deg videre med baking og kalender i adventstiå.Bror din har lagt kalender så han krysse av på.Nedtelling t søstrene komme him.

    SvarSlett
  2. Christine like at Hilde Marie oppdatere bloggen sin...Christine Like å lesa bloggen te millen...Christine ler når hu lese bloggen te millen, akkurat sånn hu ler når dei snakke sammen på skype, Christine glede seg te å henga me millen når hu kjeme heim....Christine planlegge tur te millen te våren....Christine tenke: Eg trur millen fåår det te på eksamen...då gjenstår det bare å sej te millen:Masse lykke te me innspurten, Christinen tenke masse på deg, og krysse fingrar og tåar så det hette på norsk..d latinska vett egingenting om...sånn e d bare....

    SvarSlett
  3. Millen like at bloggen nass blir satt pris på...Millen like å lesa bloggen te Tinen og...Millen ler når hu tenke te bake på samtalen hu hadde me Tinen på skype....Millen glede seg te å henga me Tinen og, om bara 12 dagar!! Millen har lyst te å ta turen te Bergen by i januar å se på husen te Tinen...Millen glede seg te hu får besøk av Tinen te våren...Millen tenke: selvfølgelig får eg d te på eksamen. eg e jo kje heilt blomkål. bara litt seleri...Tusen takk for lykkeønskingen..kryss alle latinske og norske deler av kroppen for meg Millen fra 09:45-10:00 på onsdag...:D

    SvarSlett